pátek 4. května 2012

Pimp your dress and do it f... yourself


Backstory tohoto DIY je naprostá dívčí klasika: měla jsem ve skříni hezounké šaty, které na mně vypadaly... Divně. A tak jsem se rozhodla je vylepšit v duchu x dalších bloggerek- Peter Pan collarem. Původně měl být fialový (to proto je na fotkách fialová látka) ale nakonec jsem ho udělala čistě bílý.

Co je třeba?
  •  šaty/ halenku/ whatever budete vylepšovat
  • látku na límeček (nebo dvě, pokud budete chtít límeček zespoda jiný)
  • nůžky, papír, tužku, gumu, špendlíky, ...
  • šicí stroj + skill/ maminku...

 Nejdřív potřebujete střih. Buď si ho můžete vykonstruovat (lol) sami, nebo stáhnout z Gůglu. 
 Já si šaty vepředu přehla napůl a označila střed a pak od středu až k půlce ramínka udělala čáru podél neckline, to samé vzadu. 


Teď přichází kreativní část. Vytvořte tvar límečku. Opravujte do dokonalosti.


Tady vidíte, jak vypadá můj. Počítejte s cca 0,6-1 cm ztrátou. Pečlivě vystřihněte.


Když je střih hotov, přišpendlete na látku, obkreslete, vystřihněte. Nezapomeňte, že je to půlka límečku, tudíž je potřeba dvakrát- NEZAPOMEŇTE STŘIH OBRÁTIT! Totéž platí pro spodní látku (pokud máte pocit, že je spodní část nedůležitá, nebo máte límeček např. z šifonu, není nutné ji dělat, ale límeček pak lépe drží tvar a tolik se nemačká)


Teď je třeba sešít odpovídající přední díl se zadním, obentlovat, aby z límečku nelezly nitě a nepáral se. Poté jsem obě části sešpendlila lícem k sobě a sešila (jenom jsem nechala malou část nesešitou na obrácení), obrátila, sešila (obšila jsem límeček znova, aby byl pevnější a působil jako jedna vrstva, ale snad se dá obejít i bez toho).
 Poslední, co zbývá, je našít límeček na šaty. našpendlila jsem jej, sestehovala (to aby se nepohnul) našila, vytahala nepotřebné stehy a měla jsm krásné nové šaty *.* 

(ve skutečnosti není límeček tak křivý, šaty jsou trochu požvejkaný xD T.T)



1 komentář: